woensdag 9 januari 2013

van mij


hallo,

dit kaart is gemaakt voor de Art- specially event wedstrijd. 
Maria heeft de challenge gewonnen met een pracht creatie!! kijk maar op haar blog..
de afbeelding hieronder is zelf ontworpen en getekend. ingekleurd met inkt en kleurpotloden/derwent.
dit is  op een A5 formaat.





paarden  vind ik prachtige dieren en fantasie.....
de veren in de rechterhoek, de bijzondere kleuren wat er in de natuur te zien zijn. zo mooi hoe alles is gemaakt.
het boek = Bijbel. lijkt niet duidelijk te zijn....maar dat is de bijbel ook niet. de bijbel levert ook altijd weer 'vragen' op.
schapen = schaapjes van de Heer  in zijn grote kudde.
de vlinder is het tere van het leven en natuur maar ook de pracht.
de silhoutte op de achtergrond.....je hoeft niet altijd de details te zien om te weten wat het betekent of het begrijpen van. soms is het er gewoon, het gevoel....
de zon, de nieuwe dag, warmte, leven
de kleurgebruik...het genieten van.... vrolijkheid...blijdschap....
en dat heb ik zeker gedaan met deze tekening.

ben heel erg benieuwd wat jullie ervan vinden....

groetjes Dora

25 opmerkingen:

  1. Ik heb de kaart vewrgroot en uitgebreid bekeken hij is werkelijk prachtig getekent. Erg mooi geworden en ik begrijp wat je bedoeld het leven zit in de kaart. Prachtig. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, Dora, je hebt liturgisch bloemschikken, wat ik doe, maar op deze manier een kaart uitleggen vind ik geweldig. Er zit vaak zoveel in een kaart en om het dan zo uit te leggen.
    Mijn complimenten.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit schitterend zeg en wat een talent heb jij met tekenen en kleuren.Wat een mooi uitleg ook.
    groeten LEnie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw Dora, wat prachtig!!! Ik denk had als je stempels gebruikt was jij zeker gewonnen, wat een prachtig werkstuk, wat heb je dit mooi getekend en ingekleurd daar kan ik nog veel van leren en wat een mooi verhaal zit hier achter!!!Dit is echt genieten!! Jij bent een groter winnaar, je behoeft helemaal geen stempels jij bent een natuurtalent!!!Gefeliciteerd!!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige creatie heb je weer gemaakt.
    Het is echt een gave dat je zo prachtig kunt tekenen hoor! Wat je in je hoofd hebt....krijg je op papier....geweldig toch!

    Liefs Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtige creatie Dora en zo mooi getekend, geweldig.....

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hele mooie creatie Ook een bijzondere, omdat je hem zelf getekend en mooi ingekleurd hebt en vanwege het verhaal er achter.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dora your drawing and coloring are wonderful. I really like the story you art shows us. NancyD

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw !! echt super mooi en dat je dat zelf even tekent, dan mag je ook wel trots zijn op je zelf en dat is ze natuurlijk ook.

    Ik had geen tijd om te bloggen de afgelopen dagen, maar jij hebt ook weer hele moie creaties gemaakt zag ik. Super als je zo kan tekenen maar dat heb ik al vaker geschreven.

    Groetjes Cynthia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend,schitterend,schitterend, meer woorden kan ik niet vinden.Je kaart is geweldig en dan de gedachte en uitleg er bij, vind ik ook prachtig..Hij is echt super.Ik heb nog een paar kaarten van je gemist,maar zijn ook heel erg mooi.
    Groetjes van marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw Dora, wat is dit weer een mooie kaart. Je andere creaties zijn ook super, ook ik had het even druk met andere dingen de afgelopen dagen. Hoop nu weer wat vaker langs te kunnen komen.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je dit weer prachtig gemaakt. Je kaart is echt schitterend. Ik vind je uitleg fijn.
    Gr. Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Dora.
    ik sta er weer van te kijken hoe mooi je tekening weer is ,je hebt echt talent is ook mooi gekleurd.
    Groetjes Mia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit vind ik helemaal geweldig Dora! ZO mooi getekend en je hebt goed nagedacht over de betekenissen die je in je tekening verwerkt hebt. Heel erg mooi en sfeervol! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat eensuper creatie! Ik vind het prachtig hoe je alles op papier weet te zetten! Super mooi verteld!
    XoxoAnnette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een JUWEELTJE Dora.....met tekst en al.
    Liefs Wilma ☺☺☺

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dora, you never disappoint when you draw. This is stunning and love the colors and the images. Your explanation is beautiful.

    Hugs
    Sue

    BeantwoordenVerwijderen
  18. SChiiiiiiiiiiiiiiiiiitterend, wat mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je dit toch weer prachtig gemaakt Dora, helemaal super weer.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jeetje wat heb je dit super mooi gemaakt Dora, echt een kunstwerk!

    Liefs,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wow deze is weer prachtig, geweldig hoe jij kan tekenen!
    grts
    frouwke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha Dora,
    wat is dit weer een geweldige kaart zeg! Je fantasie en je geloof in één kaart en geïnspireerd door de prachtige natuur. Je woorden erbij zijn helemaal bijzonder. Allemaal symboliek, echt om stil van te worden.
    Lieve groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ooh, Dora, wat een kunst! Zooo prachtig mooi gedaan! Heel bijzonder dat je zoiets moois kunt uitbeelden. Werkelijk schitterend, zoals je ook de natuur laat zien in dit werk!!!

    BeantwoordenVerwijderen